Seminaries

Servicetechnicus: sleutelfiguur in klantenbinding

Als vandaag elke werknemer, binnen zijn/haar functie, zich voluit moet inzetten om het bedrijf gezond te houden en te helpen groeien, dan geldt dit ook voor de servicetechnicus en installateur. Zij zijn immers voortdurend in contact met hun klanten. Precies door deze contacten met de klanten zijn zij, naast de commerciële medewerkers, het levende uithangbord van het bedrijf!
Van zodra de servicetechnicus in zijn dienstwagen stapt tot hij ’s avonds terug binnenrijdt, moet hij attent zijn en zijn verantwoordelijkheid uitdragen.
Om dit doel te helpen bereiken organiseren wij het seminarie:


Servicetechnicus: sleutelfiguur in klantenbinding

Inhoud
- De klantgerichte attitude

  • Hoe is de servicetechnicus ook een ‘vertegenwoordiger’ van het bedrijf?
  • Wat is klantgerichtheid?
  • Hoe klantgericht ben ik als servicetechnicus?
  • Hoe kan ik mijn klantgerichtheid verbeteren?

- Communiceren met de klant

  • Hoe praten met en luisteren naar de klant?
  • Wat zijn de valkuilen in de communicatie?
  • Hoe kan ik vragen stellen? Welke zijn handige vragen?
  • Wat is het belang van de non-verbale communicatie?

- Omgaan met klachten

  • Wat zijn klachten?
  • Wat moet ik doen als de klant niet tevreden is?
  • Hoe kan ik het best reageren op een klacht?

- Rapporteren

  • Een goed werkverslag dient als feedback naar het bedrijf.

- Een goede indruk nalaten

  • Enkele concrete tips hoe het kan.

Deze toolkit bevat:
- informatie
- checklists
- modellen
- toepassingen

Voor wie?
Servicetechnici, Customer Service- en After Salesmedewerkers en ook leidinggevenden die bekommerd zijn om de klanten.

Seminarieleider
Pierre Snoeck is als freelance consultant en trainer sinds 30 jaar actief op het domein van customer service. Zijn ervaring deed hij op in tal van organisaties, zowel grote ondernemingen als KMO’s. Kaderleden, lijnmanagers, verkopers en technische (service-) medewerkers kwamen aan bod. Zijn gedrevenheid en overtuiging in het belang van kwaliteit is het leidmotief doorheen zijn activiteiten.


Praktische informatie
Het seminarie vindt plaats op 24-01-2020
De seminarie-uren zijn van 8u30 tot 17u00. Onthaalkoffie vanaf 8u00.

U schrijft zich zo snel mogelijk en eenvoudig in door ons een mail te sturen (info@factconsult.be)  of via de website. Vermeld daarin uw naam en functie, het aantal deelnemers met hun naam en de bedrijfsgegevens. Nadien ontvangt u een factuur en de betaling van het verschuldigde bedrag bevestigt uw inschrijving. Vooraf betalen op rekeningnummer 733-0314759-24 geldt ook als inschrijving. Annulering mogelijk uiterlijk tot 14 dagen voor de aanvang. Bij afwezigheid kunt u zich laten vervangen door een collega.

Inbegrepen zijn: hand-out, verzorgde broodjeslunch en vooral bruikbare Tip & Tools

 

Het seminarie vindt plaats op 24/01/2020

08u30 17u00.

: Europahotel-Gent Gordunakaai 59 9000 Gent www.europahotel-gent.be

: € 360 (+21% BTW) per persoon

Dit seminarie kan ook in uw bedrijf gehouden worden. Gelieve ons te contacteren voor bijkomende informatie en voorwaarden.

F-Act Consult

Bredestraat 22
B-9920 Lovendegem
info@factconsult.be
Tel. +32 (0)9 228 93 78


Disclaimer
Sitemap
Privacy & Cookie policy
(c) F-Act Consult